Michael Nielsen • 6. november 2024

Eventyrløbet flytter til Tusindårsskoven! 
 
Det bliver anderledes! Det bliver vildt! Det bliver eventyrligt!
Når Eventyrløbet skydes i gang, Kristi himmelfartsdag den 29. maj 2025, bliver det i helt nye og spændende omgivelser, nemlig i Tusindårsskoven. 
Det bliver naturligvis muligt at løbe eller gå de traditionelle distancer, som er 2, 5 eller 10 km, men ruterne bliver nye og med mere plads end før. 

Hvorfor ændres lokationen? 
Gennem 45 år har Eventyrløbet haft base omkring Odense Idrætspark. Det har fungeret godt, men vi tror på, at en flytning af Eventyrløbet til de smukke og unikke omgivelser i Tusindårsskoven, vil løfte løbet op til et nyt og bedre niveau. 

Løbsleder Michael Nielsen udtaler: 

“Der vil være rigtig mange fordele for deltagerne, og det har været det vigtigste i denne beslutning. De mange deltagere, skoler og firmaer kan bl.a. se frem til:
 

- En mere sammenhængende plads
 
- Mulighed for selv at medbringe egne større telte
 
- Unik børnerute i skovene omkring teltpladsen
 
- Spændende gå- og løberuter med mere plads 
 
- Start og målområde samme sted
 

Vi tror på at det vil have en positiv effekt og give en bedre oplevelse, når alle deltagere er på ét stort område, i stedet for som i Bolbro, hvor pladserne lå langt fra hinanden”,
 slutter Michael Nielsen 

 

Fællestelte, grilltelt eller egne telte 
For firmaer og skoler bliver der ligeledes bedre muligheder for enten at bestille plads i telte eller medbringe eget telt.
Det bliver muligt at købe plads i fællesteltet på den store plads eller i grillteltet, hvor “Mad med Sjæl” serverer en lækker grillmenu.
Ønsker man et telt med borde og stole, så kan det stadig bestilles via Eventyrløbet, i præcis den størrelse man ønsker sig. 

Et areal i Tusindårsskoven bliver indrettet til firmaer der ønsker at medbringe eget telt. De sælges i 3 størrelser, fra 100 m2 op til 900 m2. 

Det er allerede nu muligt at reservere areal eller telte
HER

 

Traditionerne følger med 
Deltagerne i Eventyrløbet 2025 kan glæde sig til underholdning på ruterne, et eventyrligt børneløb, frugt og vand i målområdet, børneposer og medaljer til alle børn samt opvarmning. 

Der vil være underholdning til de mindste og koncert for de voksne. Navne offentliggøres senere. 

Pladsen giver desuden gode muligheder for forskellige boder med mad og drikke, loungeområder - og naturligvis mange hoppeborge til de yngste. 


Der er mere information på Eventyrløbets hjemmeside,
www.eventyrlobet.dksamt Facebooksiden “Eventyrløbet”. 
 
Tilmeldingen er åben og du kan starte
HER 


Af Michael Nielsen 21. juli 2025
Odense, 21. juli 2025 Søndag den 17. august skal der foldes og pakkes 3.300 madkasser til årets DHL Stafet i Odense. Det betyder, at det ikke er muligt at parkere på pladsen foran klubhuset. Vi har brug for frivillige hele ugen - både til praktiske opgaver på Engen, som f.eks. vejvisere, hjælperfunktioner i teltområderne samt til opsætning og oprydning. OBS! Nyt tilmeldingsmodul gør det endnu nemmere I år har vi lanceret et nyt tilmeldingsmodul, hvor du nemt kan vælge dine vagter og se en oversigt over opgaver og tidspunkter. Tilmeld dig HER
Af Michael Nielsen 10. juli 2025
Bliv frivillig til DHL Stafetten 2025 – og vær med bag kulissen! Planlægningen af årets DHL Stafetten i Odense er godt i gang, og vi glæder os til fire festlige dage fyldt med motion, fællesskab og fantastiske frivillige Stafetten finder sted fra den 18. til 21. august, og allerede søndag den 17. august kl. 10.00 går vi i gang med de første opgaver - blandt andet foldning og pakning af madkasser. Vi har brug for frivillige hele ugen - både til praktiske opgaver på Engen, som f.eks. vejvisere, hjælperfunktioner i teltområderne samt til opsætning og oprydning. OBS! Nyt tilmeldingsmodul gør det endnu nemmere I år har vi lanceret et nyt tilmeldingsmodul, hvor du nemt kan vælge dine vagter og se en oversigt over opgaver og tidspunkter. Tilmeld dig HER Vi håber, mange medlemmer af OGF har lyst til at give en hånd med igen i år - både nye og garvede frivillige er meget velkomne! På forhånd tak – vi glæder os til at se jer på Engen