Michael Nielsen • 14. april 2025

Eventyrligt løb for børn – og stærkt lokalt samarbejde bag succesen 


 

Når Eventyrløbet løber af stablen i maj, bliver det igen med et særligt fokus på de yngste deltagere. Børneløbets Eventyr er skabt som en sjov, tryg og eventyrlig løbeoplevelse for børn i alderen 0–14 år – fyldt med farver, fantasi og fællesskab. 

Et løb, hvor alle børn er helte 
Inden løbet modtager børnene en særlig lydfil med årets eventyr, som sætter scenen for deres oplevelser på ruten. Når de på løbsdagen bevæger sig igennem de forskellige zoner, møder de velkendte figurer fra fortællingen – og løbet bliver dermed en levende og magisk oplevelse, hvor fantasien får lov at løbe med. 

Alle deltagere får selvfølgelig en flot medalje, og stemningen er i top, uanset om man løber hurtigt eller tager sig god tid. Lyt til 1. del af eventyret lige HER


Stærke lokale samarbejdspartnere 
Børneløbet kunne ikke lade sig gøre uden stærkt samarbejde med engagerede partnere, der støtter op om børns bevægelse og fællesskab. Vi er stolte af at have opbakning fra blandt andre: 

  • Skovfolket Teaterskolen Toppen 
  • Stjernegalaksen 501st.Legion-Danish Garrison  
  • Gysets Dal 2. Odense Bjørnegruppe     
  • Danseland Footwerk Dancestudio 
  • HCA Paraden  
  • Udsmykning Rasmus Rask Skolens 0.B 
  • Maskotter Middelfart Sparekasse, OB, Bulldogs, JumpingFun, Leos Legeland og Odense Zoo. 
     

Underholdning efter løbet  
Efter løbet er der fælles dans med opvisning fra Footwerk Dancestudio inden selveste Motor Mille går på scenen med hendes populære show.
Efterfølgende vil ”En lille pose støj” stå for underholdning til det voksne publikum. 

Som altid vil der være massevis af hoppeborge, forskellige stande og lækre madvogne. 
 

Et arrangement med hjerte og fantasi 
“Vi ønsker, at børnene får en oplevelse, de vil huske – ikke for præstationen, men for legen og glæden ved bevægelse,” siger Louise Baarup, Eventkoordinator i Odense Atletik. “Det er fantastisk at se, hvordan lokale aktører går sammen for at give børn en dag fyldt med smil, motion og magi.” 

Praktisk info: 


Af Michael Nielsen 21. juli 2025
Odense, 21. juli 2025 Søndag den 17. august skal der foldes og pakkes 3.300 madkasser til årets DHL Stafet i Odense. Det betyder, at det ikke er muligt at parkere på pladsen foran klubhuset. Vi har brug for frivillige hele ugen - både til praktiske opgaver på Engen, som f.eks. vejvisere, hjælperfunktioner i teltområderne samt til opsætning og oprydning. OBS! Nyt tilmeldingsmodul gør det endnu nemmere I år har vi lanceret et nyt tilmeldingsmodul, hvor du nemt kan vælge dine vagter og se en oversigt over opgaver og tidspunkter. Tilmeld dig HER
Af Michael Nielsen 10. juli 2025
Bliv frivillig til DHL Stafetten 2025 – og vær med bag kulissen! Planlægningen af årets DHL Stafetten i Odense er godt i gang, og vi glæder os til fire festlige dage fyldt med motion, fællesskab og fantastiske frivillige Stafetten finder sted fra den 18. til 21. august, og allerede søndag den 17. august kl. 10.00 går vi i gang med de første opgaver - blandt andet foldning og pakning af madkasser. Vi har brug for frivillige hele ugen - både til praktiske opgaver på Engen, som f.eks. vejvisere, hjælperfunktioner i teltområderne samt til opsætning og oprydning. OBS! Nyt tilmeldingsmodul gør det endnu nemmere I år har vi lanceret et nyt tilmeldingsmodul, hvor du nemt kan vælge dine vagter og se en oversigt over opgaver og tidspunkter. Tilmeld dig HER Vi håber, mange medlemmer af OGF har lyst til at give en hånd med igen i år - både nye og garvede frivillige er meget velkomne! På forhånd tak – vi glæder os til at se jer på Engen